De voorbereidingen zijn in volle gang - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Emma Rij - WaarBenJij.nu De voorbereidingen zijn in volle gang - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Emma Rij - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen zijn in volle gang

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

15 September 2008 | Nederland, Voorschoten

Zozo, het eerste berichtje.. en dat terwijl ik pas over 44 dagen vertrek!
Maar de reis begint natuurlijk al voordat ik het vliegtuig in stap. Gisteren heb ik naar Mali gebeld, naar Adama, mijn gastheer, wel een beetje spannend natuurlijk, aangezien dat ineens in het Frans moest. Achteraf viel het gelukkig allemaal mee. Zodra ik mijn naam noemde, wist hij wie ik was en hij zei zelfs dat ik de groeten moest doen aan mijn ouders! (Hij heeft hier met twee andere Malinezen gegeten, een paar maanden geleden toen ze in Nederland op bezoek waren.)
Omdat ik een computercursus ga geven, is het de bedoeling dat ik van tevoren probeer met het internetcafé in Kita (waar het allemaal moet gaan gebeuren) een prijs af te spreken voor het gebruik van de computers. Dat heb ik dus gisteren aan Adama gevraagd en ik geloof dat hij wel heeft begrepen wat de bedoeling is. Woensdag bel ik hem terug om te horen of het is gelukt.
Ik ben benieuwd...
Tot het volgende berichtje!

  • 15 September 2008 - 18:19

    Jeanine:

    oeh emms! heb je helemaal in het frans gebeld? ik ben trots op je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik ga een computercursus geven aan de bestuursleden in het dorp (Kita), in de hoop zo de communicatie tussen Voorschoten en Kita (die hebben een stedenband) te verbeteren. Dan zouden andere ontwikkelingsprojecten ook makkelijker verlopen. En natuurlijk ook gewoon het leven in Mali meemaken, dat wordt mijn belangrijkste bezigheid :).

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 38603

Voorgaande reizen:

18 Februari 2013 - 14 Juni 2013

3 Musketiers in Azië

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Exchange Queen's

28 Oktober 2008 - 13 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: