Update - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Emma Rij - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Emma Rij - WaarBenJij.nu

Update

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

28 September 2008 | Nederland, Voorschoten

Zoo.. het is alweer een tijdje geleden, maar dat terugbellen van Adama was dus inderdaad niet gelukt (zoals ik al had voorspeld). Dus heb ik hem later nog eens terug gebeld, en eindelijk! ... 3000 CFA per uur, dat is dus niet helemaal zoals we hadden gehoopt een vaste prijs, maar als het goed is, geldt die wel voor het gebruik van alle computers. Ik geloof dat dat er drie zijn. (Even voor de duidelijkheid: ongeveer 670 CFA komt overeen met 1 €.)
Hij zei ook nog, aan het eind van het gesprek, dat mijn huis bijna klaar is. Nou durf ik eigenlijk niet te geloven dat ik het allemaal goed begrepen heb, maar het lijkt erop dat hij dus bezig was een huis(je) speciaal voor mij te bouwen op zijn erf. Hoe aardig is dat! Echt, als dat waar is.. meer welkom kan je je volgens mij niet voelen.
Ik heb ook al druk contact me Johan, waar ik de eerste week bij zal logeren. Dat is echt super handig want hij geeft me allerlei tips over dingen waarvan ik niet echt weet hoe ik het moet regelen. Bijvoorbeeld over geldzaken enzo, en hoe ik Adama moet bedanken voor zijn gastvrijheid (geen geld geven!!) en gewoon kleine praktische dingetjes over of ik een dikke trui mee moet nemen. Klinkt een beetje onbenullig, maar het scheelt me echt veel onzinnig denkwerk, omdat ik me toch niet kan voorstellen hoe alles zal uitpakken.

Nog even iets anders.. Ik had gehoord dat er in Kita ook projecten lopen van het Amerikaanse Peace Corps en ik dacht, misschien dat ik daar ook nog iets zou kunnen doen, om mijn vrije tijd in te vullen. Dus ik daarnaar gemaild, krijg ik als reactie dat ze vanwege de veiligheid van hun vrijwilligers de locatie en de projecten niet kunnen vertellen. Wat een onzin! Terwijl ik aanbied om te helpen.. En het is ook niet toegestaan dat er andere vrijwilligers dan die van het Peace Corps betrokken zijn bij de projecten. Dat snap ik dus echt niet. Het is voor hen toch ook alleen maar beter als er meer mensen willen helpen? Maar wat ze me wel aanraadden, was om hun vrijwilligers te leren kennen en met elkaar ervaringen uit te wisselen. Niet dat ik erop zat te wachten om dat te horen, maar goed.. het is aardig bedoeld hè.
Nou, nog een maand precies en dan vertrek ik. Voor mijn idee moet ik echt nog zo veel doen, maar dat zal uiteindelijk wel weer mee vallen. Tot de volgende keer!

  • 14 Oktober 2008 - 21:12

    Conny:

    Ja Emma, als je dit allemaal leest komt het zo dichtbij. Heerlijk om te zien dat je enthousiast bent. Ik denk dat je je bij Adama en zijn familie echt welkom zal voelen.
    Het leven op zijn erf heb ik ook enkele weken mogen meemaken en het is heel erg leuk. Zo'n andere wereld en cultuur. Ik hoop dat je het naar je zin krijgt daar, ik kom je waarschijnlijk in de kerstvakantie opzoeken.
    Veel succes met de voorbereidingen.

  • 24 Oktober 2008 - 11:25

    Jaap Booij:

    Hoi Emma,
    Nog heel even en het is zo ver. Misschien is het leuk om op jouw site ook een link te zetten naar de site van de Jumelage. Ik zal kijken of we ook op onze site een link naar jouw site kunnen zetten.
    Heb je al gewogen of je alles mee krijgt?
    Succes. Jaap

  • 26 Oktober 2008 - 22:07

    Liesbeth:

    Nou, emma. Het gaat nu toch echt gebeuren. Nog maar 2 nachtjes slapen. Je kan nog kilo's meenemen want het valt allemaal wel mee wat er uiteindelijk in de tassen gaat. Nog even spannend straks door dat gedoe met de datum van het visum, maar er komt vast wel een oplossing voor. Ik vind het allemaal vreselijk spannend. Jij toch ook wel een beetje ondertussen. Volgende bericht wil ik van je lezen vanuit Mali. Morgen nog even wat spullen en cadeautjes kopen. Daarna een rustig avondje hoop ik. Dat kan ik dan wel gebruiken.
    Zet 'm op!

  • 29 Oktober 2008 - 15:00

    Conny:

    En dan is het zover!Emma is in Kati. Niet te verwarren met Kita, want zover is het nog niet. Gelukkig kregen we van Johan vanmorgen het bericht dat je veilig aangekomen was. Ik ben zeer benieuwd naar je eerste impressies. Groet aan allen!

  • 29 Oktober 2008 - 16:53

    Renee:

    Hey Emma, veilig en wel aangekomen. Ik ben heel benieuwd naar al je nieuwe indrukken en belevenissen.
    Geniet van het heerlijke Mali.

  • 29 Oktober 2008 - 17:49

    Lonneke:

    Lieve Em!
    Je bent dus veilig aangekomen lees ik. Gelukkig! Niet verslapen op t vliegveld ;)
    Ik ben benieuwd naar je eerste bericht vanuit

  • 29 Oktober 2008 - 17:50

    Lonneke:

    Hoow, verkeerde knopje. Maar, ik ben dus enorm benieuwd naar je eerste bericht vanuit KITA!
    Dat zal denk nog wel even duren, eerst alle indrukken verwerken..
    Nou Em, ik hoop je snel te spreken,
    Dikke kus vanuit huize Groeneweg!
    XXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik ga een computercursus geven aan de bestuursleden in het dorp (Kita), in de hoop zo de communicatie tussen Voorschoten en Kita (die hebben een stedenband) te verbeteren. Dan zouden andere ontwikkelingsprojecten ook makkelijker verlopen. En natuurlijk ook gewoon het leven in Mali meemaken, dat wordt mijn belangrijkste bezigheid :).

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 38611

Voorgaande reizen:

18 Februari 2013 - 14 Juni 2013

3 Musketiers in Azië

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Exchange Queen's

28 Oktober 2008 - 13 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: