Ségou - Reisverslag uit Ségou, Mali van Emma Rij - WaarBenJij.nu Ségou - Reisverslag uit Ségou, Mali van Emma Rij - WaarBenJij.nu

Ségou

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

04 Maart 2009 | Mali, Ségou

Inmiddels zitten we dus in Ségou. Eigenlijk al vanaf zaterdag. En we houden gewoon ouderwets vakantie. Elke dag een beetje luieren, af en toe een wandelingetje langs de Niger en gisteravond zijn we met een pinasse (een bootje) naar de overkant gevaren en weer terug.
Afgelopen maandag was er een grote markt, dus daar hebben we ook een rondje gelopen. Dat was eigenlijk wel een verademing, want hier bij de hotels zijn allemaal van die souvenir kraampjes en we worden elke keer door iedereen aangesproken of we niet even willen komen kijken. En de mannen met de boten weten ook van geen ophouden. Vooral 'Michel le Magnifique' bleef ons maar achtervolgen. Voor straf zijn we gisteren dus met de boot van iemand anders meegegaan :)
We zijn trouwens gisteren van hotel gewisseld. 50 meter verderop, en nu hebben we vandaag en gister even gezwommen! Wat een luxe met die hitte. De airco doet het trouwens ook goed, wel een beetje verkouden, maar heerlijke koele nachten. Dat is wel even wat anders dan in Kita.
Morgen gaan we terug naar Bamako en brengen we nog even een bezoekje aan Kati. Even Johan en Ramata gedag zeggen en voorbereiden op de enorme hoeveelheid brillen die Lonneke zondag mee zal nemen.
Al met al was het dus even heerlijk bijkomen in een hotel. Doei!

• 04 Maart 2009 - 18:51

Conny:

Ha vakantiegangers.
    Geniet nog maar even van de warmte en neem een deel ervan mee naar Nederland. Het is hier nog steeds koud. Groet van ons aan Johan en Ramata, natuurlijk ook aan Moussa en Saskia. Of gaan jullie daar niet heen?

• 04 Maart 2009 - 19:30

Hanneke:

Hoi Emma, Liebeth en Willem,
    Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geniet er maar van! Een beetje de toerist uithangen is ook wel eens lekker. Veel plezier nog.

• 07 Maart 2009 - 17:42

Conny:

Zo reisleidster, het eerste reisgezelschap zit er op. Nu wachten op het tweede. Je zus en vriendin en alle brillen.
    Staat weer volop in de krant deze week.
    Ben benieuwd naar de verhalen van je ouders. Geniet van de dagen met de meiden. Probeer je af en toe iets te laten horen, er worden steeds meer mensen nieuwsgierig.
    Groet

• 09 Maart 2009 - 13:18

Joens:

Ha die Em, San en Lon.Hoe gaat het met jullie? Hier ales okee, behalve dat Tebbo plots weer duizelig is en moest braken en niet naar school is.
    Jullie hadden een kort nachtje neem ik aan.Zijn jullie verrast door de maaltijden in het vliegtuig? Was zeker erg druk met wel 37 passagiers...haha
    Van Johan was er om 6:05 al mail dat jullie heel fit waren aangekomen, en het wagentje met brillen was ook in prima conditie aangekomen en Ramata en hij zouden na de slaap de inhoud gaan bekijken.
    Geweldig hoe jullie zijn opgewacht in de onbekende duisternis en ook hoe jullie in Casablanca je weg hebt gevonden.En Em, was je blij de meiden te zien na die lange maanden van omgang met Malinezen?
    (En natuurlijk Conny, Jaap, Pa en ma)
    Ga lekker genieten, rondkijken, en je verbazen. Veel liefs Joens.

• 10 Maart 2009 - 19:17

Liesbeth:

Ik heb vandaag vaak aan jullie gedacht. Als het zo ging als de plannen waren, zijn jullie nu naar Kita gegaan met de bus. Erg leuk om te weten hoe dat in zijn werk gaat, zodat ik in gedachten mee kan beleven wat jullie meemaken.
    Maak er maar een fijne tijd van! En Emma, zo'n krukje gewoon kopen en misschien maar 2 want ik wil er ook 1. Kan je aan Sanne meegeven; we hebben al bedacht dat je gewoon zo'n grote plastic tas kan kopen en veel zooi kan aanschaffen en mee terug kan geven naar Nederland. Sanne kan nog genoeg kilo's mee terugnemen.
    Pepijn en Florien vinden hun outfits trouwens geweldig.
    Doe de familie de hartelijke groeten.