Help! Nog maar een week! - Reisverslag uit Kita, Mali van Emma Rij - WaarBenJij.nu Help! Nog maar een week! - Reisverslag uit Kita, Mali van Emma Rij - WaarBenJij.nu

Help! Nog maar een week!

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

06 April 2009 | Mali, Kita

Ooh, wat gaat het in eens snel. Jammer, maar het is niet anders. Gelukkig heb ik het nog steeds erg naar mijn zin bij de familie.
Ik zou vorig weekend eigenlijk naar een feest gaan voor het 60-jarig bestaan van een school in een klein dorpje, maar degene die me zou komen ophalen is nooit gekomen. Achteraf bleek dat het was omdat het dorp echt ver weg was en de weg erg slecht, dus vond men het niet zo'n goed idee dat ik een paar uur achterop een scooter moest zitten. Was wel jammer, maar niet getreurd, dinsdag tot donderdag heb ik doorgebracht in een ander dorpje, Senko. Adama wilde me namelijk een beetje laten zien waar hij burgemeester wil worden. Dus ik zou 3 dagen weggaan. Toen Mami en Papou dat hoorden, waren ze alleen niet erg blij, dus uiteindelijk zijn zij ook meegegaan en was het daar dus hardstikke gezellig. We logeerden namelijk bij de familie van twee anderen van thuis (Mah en Vieu), die voor de vakantie naar huis zijn gegaan, en Lassi was daar ook op bezoek, dus dat was 's avonds dikke pret in het donker (geen elektriciteit) en buiten in de open lucht slapen.
Ik ben vorige week ook nog een keer naar de disco geweest. Ik zag er eigenlijk een beetje tegenop, maar uiteindelijk was het erg gezellig. Ik heb nu zelfs zin in volgende week, de dag voor mijn vertrek is er namelijk weer een feestje.
Als het een beetje meezit organiseren we thuis ook nog een feestje voor mijn vertrek, met alle mensen uit de buurt en van de Jumelage enzo.
Ondertussen gaat het leven nog gewoon zijn gangetje. Vanochtend weer de was gedaan, en verder een beetje niksen, kletsen, bij mensen op bezoek om tv te kijken (die bij ons is kapot) en meer van dat soort dingen. Morgenavond hebben we een vergadering over het mogelijke uitwisselingsproject tussen Voorschoten en Kita, maar verder doe ik eigenlijk niet meer aan activiteiten. (Het spijt me, maar ik kan mijn laatste tijd maar beter zoveel mogelijk bij de familie doorbrengen, niet waar?)
Oh, ik ben nu alleen wel bezig Lassi en Mami uit te leggen hoe ze moeten internetten, mailen, msnen en hopelijk hebben we ook nog tijd voor skype. Iedereen zegt nu namelijk al dat ze allemaal heel veel gaan huilen als ik weg ben, dus op die manier kunnen we de heimwee misschien een beetje in toom houden.
Ik denk dat dat het wel weer zo'n beetje was. Misschien alleen nog grappig om te horen dat Papou zijn terugreis naar Bamako alweer heeft geannuleerd omdat ik nog in Kita ben. Hij zou eigenlijk vandaag teruggaan (zijn school begint alweer), maar dat wordt dus een dag of wat later. Haha
Doeii

  • 06 April 2009 - 20:20

    Conny:

    Heerlijk om zo nog even de dagen in rust door te brengen. Fijn dat je nog even de tijd hebt om na te denken over het uitwisselingsprogramma. Hier zijn de eerste aanmeldingen al binnen. Groeten van de Griek, daar ben ik zaterdag gaan eten en ik sprak er met Isa.
    Doe mijn groeten aan alle familieleden en bekenden. Ik hoop hen snel weer te zien...

    Goede reis voor terug... Moet ik toch nog snel aan een spandoek beginnen!!!

  • 06 April 2009 - 22:14

    Jaap:

    Hoi Emma,
    Nog veel plezier de laatste dagen. Leuk dat je nog nog steeds met computerlessen bezig bent.
    Ben erg benieuwd naar je foto's en verdere verhalen.

    Groeten aan de vrienden in Kita.

  • 06 April 2009 - 22:46

    Renee:

    Hoi Emma, nu nog even heerlijk van de Afrikaanse rust genieten. We zijn heel erg benieuwd naar je verhalen. We krijgen af en toe mailtjes uit Mali, je hebt een grote eerste stap gezet. Het afscheid zal niet meevallen, gelukkig kunnen ze nu een beetje internetten.
    Heel veel plezier nog de laatste dagen.

  • 07 April 2009 - 20:53

    Florien:

    Echt niet cool dat je niet reageert op mijn mailtje. het was een heel lief mailtje. en ik vind het toevallig heel belangrijk wat je wilt eten op je eerste dag thuis. wil je thuis eten? of uit? wil je zuurkool? (hoop van niet) of makreel met spitskool en rijst? (hoop van wel)

    liefs van florien

  • 07 April 2009 - 21:21

    Liesbeth:

    nou emma, heb ik toch gisteravond gemist dat je online was.We zaten allemaal te wachten waar je bleef, maar noway josé(hosee!)!
    Lekker afspreken met jou zo. Maar leuk, dat je nog weer op pad bent geweest.Misschien nog foto's gemaakt? Vergeet het niet op je laatste feesten! Nog veel plezier en groeten aan iedereen. Kus en tot volgende week.

  • 09 April 2009 - 16:34

    Sanne:

    Emma,als je dit nog leest..
    Ik ben heel blij dat je bijna terug ben!!
    Ik sms ook nog wel even, misschien dat je die toevallig ontvangt!!
    KUS!

  • 13 April 2009 - 13:13

    Jaap:

    Hoi Emma,
    Als ik het goed heb onthouden ben je nu op de weg terug. Goede reis en welkom in Voorschoten.

    Ben erg benieuwd naar de laatste verhalen en foto's.

  • 13 April 2009 - 16:35

    Conny:

    Ha die Emma.
    Geen spandoek op Schiphol, ik moet werken. Maar ik kom heel snel bij je langs. Goede reis terug en de groeten aan allemaal!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik ga een computercursus geven aan de bestuursleden in het dorp (Kita), in de hoop zo de communicatie tussen Voorschoten en Kita (die hebben een stedenband) te verbeteren. Dan zouden andere ontwikkelingsprojecten ook makkelijker verlopen. En natuurlijk ook gewoon het leven in Mali meemaken, dat wordt mijn belangrijkste bezigheid :).

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 38578

Voorgaande reizen:

18 Februari 2013 - 14 Juni 2013

3 Musketiers in Azië

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Exchange Queen's

28 Oktober 2008 - 13 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: