Vrijdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Rij - WaarBenJij.nu Vrijdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Rij - WaarBenJij.nu

Vrijdag

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

31 Oktober 2008 | Nederland, Amsterdam

Zo, nu dan eindelijk een actueel berichtje, haha. al heb ik over vandaag eigenlijk niks te vertellen. Ik heb me een beetje verveeld, sorry dat ik het zo moet zeggen. En ja, natuurlijk ligt dat vast ook voor een deel aan mezelf, ik ben nou eenmaal niet zo'n initiatiefnemer, maar ik heb ook het idee dat het niet de bedoeling is dat ik me meng met de meisjes die voor het huishouden zorgen. Ze moeten me namelijk een beetje bedienen, de tafel dekken enzo, en ik moet de borden en alles laten staan... Maar goed, wie weet gaat dat nog veranderen.
Morgen ga ik waarschijnlijk een mobieltje kopen, zodat ik hier kan bellen. Dan kan ik morgen Adama ook even vragen wanneer ik kan komen enzo. Oh ja, Johan kent ook iemand die wel een Franstalige Windows op mijn laptop kan zetten, dat is ook erg handig. Ik hoop dat er geen dingen opstonden die ik er zelf niet meer op kan zetten... ?
Ik denk dat ik na het weekend naar Kita ga, misschien maandag of dinsdag. Ligt er ook een beetje aan hoe lang dat met die computer duurt enzo.
Ik heb ondertussen al wel mogen ervaren hoe het hier is met de elektriciteit :). Toen ik net een bericht aan het typen was, viel ineens de stroom uit. Zat ik hier helemaal in het donker. Maar ja, zo gaat dat nou eenmaal he?
Ik ga zo maar naar mijn kamer, nog even wat lezen onder mijn klamboe, want ik voel me toch niet zo veilig met die muggen. Al heb ik ook al drie muggen in mijn klamboe ontdekt, ook al doe ik zo mijn best om hem mugvrij te houden... Vanavond smeer ik mezelf nog maar even goed in met dat insectwerende spul.
Tot de volgende keer!!

  • 01 November 2008 - 13:25

    Conny:

    Emma, het heet geen vervelen, het is onthaasten. Na maanden van voorbereiding ben je eindelijk in Mali en dan moet je even wennen aan het ritme en de gebruiken van het land.
    Geniet maar gewoon van alles wat je overkomt en vraag aan Johan en Ramata of er dingen zijn waar je bij kan helpen. Leuk om te horen dat je al snel naar Kita gaat. Veel groeten aan allen.

  • 15 November 2008 - 21:37

    Diede:

    Hey, ik lees dit allemaal een beetje veel te laat, mr ben bezig om alles in te halen. Ik zou wel willen dat ik me verveelde. en dat met die elektriciteit had ineke in india ook, haha
    x d

  • 15 November 2008 - 21:38

    Diede:

    Hey, ik lees dit allemaal een beetje veel te laat, mr ben bezig om alles in te halen. Ik zou wel willen dat ik me verveelde. en dat met die elektriciteit had ineke in india ook, haha
    x d

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik ga een computercursus geven aan de bestuursleden in het dorp (Kita), in de hoop zo de communicatie tussen Voorschoten en Kita (die hebben een stedenband) te verbeteren. Dan zouden andere ontwikkelingsprojecten ook makkelijker verlopen. En natuurlijk ook gewoon het leven in Mali meemaken, dat wordt mijn belangrijkste bezigheid :).

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 38649

Voorgaande reizen:

18 Februari 2013 - 14 Juni 2013

3 Musketiers in Azië

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Exchange Queen's

28 Oktober 2008 - 13 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: