beetje ziek - Reisverslag uit Kita, Mali van Emma Rij - WaarBenJij.nu beetje ziek - Reisverslag uit Kita, Mali van Emma Rij - WaarBenJij.nu

beetje ziek

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

11 December 2008 | Mali, Kita

10 december

De tweede les gisteren ging opzich weer goed. Alleen was het Leidse kwartiertje nu een Afrikaans halfuur geworden en waren ze nog wat passiever dan de andere groep. Ik zei dat ze de instructies moesten volgen en op hun eigen tempo de spelletjes moesten doen om met de muis te leren omgaan, maar dat begrepen ze toch niet helemaal. Ik moest steeds tegen iedereen apart zeggen dat ze verder mochten naar de volgende pagina als ze klaar waren met lezen. Gelukkig zeiden ze aan het eind wel weer dat het een goed begin was en iedereen vindt één keer in de week echt te weinig, dus gaan we proberen daar een oplossing voor de vinden.
Vanochtend ben ik naar het centrum van de Coordination gegaan om daar iemand te helpen met een computer en dat ga ik vanaf nu elke week doen. Ik heb afgesproken vrijdag naar Dar Esalam te gaan, het gehandicaptencentrum, om degenen die van daar aan de cursus meedoen nog extra te helpen. Verder heb ik vandaag eigenlijk niks gedaan, want ik ben een beetje ziek. Voor het eerst heb ik echt last van mijn buik en ik ben de hele tijd misselijk. Ik weet helaas niet waar het door komt. Eerst dacht ik, misschien omdat ik nu het gewone kraanwater drink, maar dat lijkt me eigenlijk sterk want dat doe ik inmiddels al een week. In elk geval hoop ik dat het morgen over is...

11 december

Nou de toetsenbordles zit er net op. Het heeft een behoorlijke tijd geduurd, maar iedereen was weer enthousiast en dit keer zijn er zelfs aantekeningen gemaakt! Hoe vind je dat :) best leuk om te zien, al zeg ik het zelf.
Verder heb ik het vandaag even rustig aan gedaan, want het ziek-zijn is niet bepaald over. Eigenlijk is het alleen maar erger geworden vanacht, maar gelukkig heb ik mijn EHBO-uitrusting bij de hand en Adama heeft me een middeltje gegeven tegen parasieten, dus hopelijk gaat het niet lang duren. Ik denk trouwens dat het inderdaad niet het drinkwater is, want blijkbaar hebben Mamie en Mama allebei ook last van hun ingewanden :)
Ik heb trouwens bij de foto's van mijn verjaardag en het offerfeest beschrijvingen gezet, dus mochten jullie benieuwd zijn naar wat al die foto's laten zien, kijk dan gerust even op www.picasaweb.googlo.nl
emmavr_89@hotmail.com ----- emmainmali
doei!

  • 11 December 2008 - 18:47

    Laura:

    ooooh emmi!! niet ziek worden kind! beterschap he! xxxx

  • 11 December 2008 - 19:38

    Liesbeth:

    Hé kind van me.
    Na ruim 6 weken toch nog last van je buik. Maar neem voor de zekerheid toch voorlopig weer flessenwater zou ik denken. Als je weer beter bent, kan je altijd weer het kraanwater drinken. Als het dan k na een week weer mis is, weet je wel waar het van komt. Wat gebruik je eigenlijk uit je EHBO-kit hiervoor?
    Beterschap meisje!
    Kus van ons allemaal.

  • 11 December 2008 - 21:48

    Jaap:

    Och jee, Wat vervelend Emma. Beterschap gewenst.
    Tot gauw.

  • 12 December 2008 - 02:23

    Nagila:

    Emmy toch... niet ziek worden hoor! hoe moet t dan met je computerlessen?! iedereen heeft je nodig! ;) beterschap kind en succes met alles... xxx ali

  • 14 December 2008 - 12:19

    Jeanine:

    als de dokter even langs moet komen met een maagtabletje mag je me bellen..
    en ik vind het zooo leuk om te lezen wat je allemaal beleefd, ben wel trots op je dat je het daar helemaal in je eentje redt! dikke zoen

  • 16 December 2008 - 23:31

    Nagila:

    Haha ja Nederlands eten zal jij ook wel missen ja ;) nu zie je eigenlijk pas hoe lekker het is om een appie heijn op de hoek van de straat te hebben!
    Mr als Iris hier komt slapen we wel een paar nachtjes hier mr we gaan ook ff een hostel ofzo boeken, ff met zn tweeen chillen en Sydney bekijken enzo... wish you could be there 2!!:)
    mr leuk dat je een reisje gaat maken met de fortgensclub;) wat een gezelligheid:P have funn!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik ga een computercursus geven aan de bestuursleden in het dorp (Kita), in de hoop zo de communicatie tussen Voorschoten en Kita (die hebben een stedenband) te verbeteren. Dan zouden andere ontwikkelingsprojecten ook makkelijker verlopen. En natuurlijk ook gewoon het leven in Mali meemaken, dat wordt mijn belangrijkste bezigheid :).

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 38639

Voorgaande reizen:

18 Februari 2013 - 14 Juni 2013

3 Musketiers in Azië

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Exchange Queen's

28 Oktober 2008 - 13 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: