's Middags, 17.00, nog steeds donderdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Rij - WaarBenJij.nu 's Middags, 17.00, nog steeds donderdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Rij - WaarBenJij.nu

's Middags, 17.00, nog steeds donderdag

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

31 Oktober 2008 | Nederland, Amsterdam

Daar ben ik weer. Na het eten vanmiddag zat ik nog even aan tafel te niksen, toen Ramata me kwam vragen of ik mee ging naar een bruiloft met haar en een jonge vrouw waar ik eerlijk gezegd de naam niet van heb meegekregen. Dat wilde ik natuurlijk wel! Dus wij met zijn drieen op de scooter.
Eerlijk gezegd vond ik het af en toe wel een beetje eng, aangezien de wegen hier niet echt je van het zijn. Daarmee bedoel ik eigenlijk dat ze vol zitten met scheuren en kuilen, waardoor je nogal slinger-de-slang moet rijden. Maar... we hebben het overleefd! Hoe kan het eigenlijk ook anders, ze doen dat hier elke dag. Goed, we kwamen dus bij een soort tent, waar iedereen op stoeltjes in een grote kring zat, met in het midden een stuk of 5 jongens met verschillende trommels. Dat ze dat zo lang kunnen volhouden, want volgens mij duurde het feest zeker een paar uur. Het ziet er echt ontzettend vermoeiend uit, al die armspieren aangespannen, en hun gezichten half vertrokken van de kracht waarmee ze op die trommels slaan... Maar dan heb je ook wat natuurlijk. Je voelt het ritme gewoon in je hele lijf. En als die vrouwen dansen als wilden natuurlijk, haha. Soms een voor een, dan weer met zijn allen in een kring achter elkaar aan, en stampen met hun voeten, in hun handen klappen. Erg leuk om te zien allemaal.
Ik moet wel bekennen dat ik zelf maar niet mee heb gedaan, ik vind het nog iets te vroeg om mezelf meteen voor schut te zetten. Daar heb ik waarschijnlijk nog genoeg gelegenheden voor, niet waar?

  • 01 November 2008 - 15:29

    Pepijn:

    emms:D
    heb je toevallig foto's gemaakt van die bruiloft?
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik ga een computercursus geven aan de bestuursleden in het dorp (Kita), in de hoop zo de communicatie tussen Voorschoten en Kita (die hebben een stedenband) te verbeteren. Dan zouden andere ontwikkelingsprojecten ook makkelijker verlopen. En natuurlijk ook gewoon het leven in Mali meemaken, dat wordt mijn belangrijkste bezigheid :).

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 38596

Voorgaande reizen:

18 Februari 2013 - 14 Juni 2013

3 Musketiers in Azië

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Exchange Queen's

28 Oktober 2008 - 13 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: