Nog meer China - Reisverslag uit Lijiang, China van Emma Rij - WaarBenJij.nu Nog meer China - Reisverslag uit Lijiang, China van Emma Rij - WaarBenJij.nu

Nog meer China

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

29 April 2013 | China, Lijiang

De laatste twee weken in China hebben we doorgebracht in wat kleinere steden, en wat meer gezien van de plaatjes die ik voor me zag als ik aan China dacht.
Na Hong Kong zijn we begonnen in Guilin, althans, Miriam en ik. Margaux kwam een dagje later vanwege een probleempje met het visum. Guilin staat bekend om de gigantische rijstterrassen die in de buurt liggen, en daar wilde ik natuurlijk heen. Het heeft wel even geduurd, want we werden weer geconfronteerd met de taalbarrière. Alleen al de stad uit komen kostte meer dan een uur, want we werden van hot naar het gestuurd om bij het juiste busstation te komen. Uiteindelijk zijn we met zijn tweeën achterop bij een motortaxi beland, en hadden we eindelijk de goede bus te pakken. Halverwege de rit werden we ineens weer de bus uitgezet en moesten we een nieuwe bus in, die de andere kant op ging, maar een paar uur later waren we dan toch in een van de dorpen die bij de Dragon's Backbone Rice Terraces liggen. Heel wat gedoe dus, maar een mooi tochtje, en een nog betere wandeling door de rijstvelden (al was het maar ongeveer een uurtje, want we moesten weer met de bus terug). Echt wel indrukwekkend om overal om je heen alleen maar terrassen te zien en af en en toe een huisje. Natuurlijk met van die leuke puntige daken waar ik fan van ben geworden.
Toen Margaux ook weer China in was gelaten, zijn we met zijn drieën naar Yangshuo gegaan, een stadje aan een rivier. Een heel levendig stadje ineens, tegen de avond lijken de mensen overal vandaan te komen, en het wemelt er van de bars. Ons plan was om een boottochtje op de rivier te maken en daarna een fiets te huren, maar het weer gooide een beetje roet in het eten. De boottocht hebben we nog wel gedaan, en het was heel mooi, allemaal soort van kleine rotsachtige bergen komen ineens de grond uitschieten. Maar omdat we echt zaten te verkleumen hebben we de fietstocht maar laten zitten en zijn een beetje gaan relaxen. Dat kwam best goed uit, want ons strak geplande China programma is toch best vermoeiend af en toe.
De volgende stop was Dali, een stad met een heel leuk oud centrum. Die puntige daken waar ik het over had, daar waren er te veel van om te tellen, en het lag aan een groot meet waar we weer een leuk fietstochtje hebben gemaakt.
Dachten we al dat Dali erg gezellig en sfeervol was, Lijiang was nog beter! (Al moesten we helaas tussendoor nog wel even Margaux uitzwaaien, gelukkig kon Lijiang de treurige stemming wel een beetje compenseren haha) De straatjes waren nog kleiner, er waren nog meer winkeltjes, cafeetjes aan kleine kanaaltjes, schattige ronde bruggetjes, en dat allemaal tegen een achtergrond van besneeuwde bergen. En na een dagje door de stad struinen werd dat onze volgende bestemming: de bergen. We gingen naar de Tiger Leaping Gorge, de smalste en diepste bergkloof ter wereld om daar 3 dagen te wandelen. Want zo gingen we erin, in de veronderstelling dat het een wandeling zou worden. Want na de Himalaya zou het toch zo erg niet zijn? Dat was dus even een vergissing. Het was een ongelooflijk steile klim, maar wel met hele mooie uitzichten. Op de laatste dag zijn we nog de bergwand afgedaald naar de rivier (ik heb nog nooit in mijn leven zo'n steil pad gezien!), en dat was helemaal gaaf! Toen konden we pas goed zien hoe lang en diep die kloof was, en hoe smal! En dat water bulderde maar tussen de rotsen door. Al met al dus een spectaculaire afsluiting van China!
Nu zitten we voor de verandering weer eens te wachten op een vliegveld, op naar het vierde en laatste land: Vietnam.

Xx Emma

  • 29 April 2013 - 07:54

    Liesbeth:

    Nou dat is sneller dan gedacht. Heb ik weer wat leesvoer aan mijn ontbijttafel. Ik zal wel nooit die huisjes gaan zien of die kloof, dus ik las graag wat tijd invoer een paar maanden voor de fotos

  • 29 April 2013 - 10:16

    Diede:

    wow em, echt super gave verhalen! Ik krijg helemaal zin om ook te reizen!

  • 02 Mei 2013 - 13:03

    Laura:

    Ohhh em ik lees het nu pas! Ook weer natuurlijk super cool verhaal! Next stop Vietnam! Ook weer heul benieuwd naar de verhalen! Have fun! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Lijiang

Emma

Ik ga een computercursus geven aan de bestuursleden in het dorp (Kita), in de hoop zo de communicatie tussen Voorschoten en Kita (die hebben een stedenband) te verbeteren. Dan zouden andere ontwikkelingsprojecten ook makkelijker verlopen. En natuurlijk ook gewoon het leven in Mali meemaken, dat wordt mijn belangrijkste bezigheid :).

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 38619

Voorgaande reizen:

18 Februari 2013 - 14 Juni 2013

3 Musketiers in Azië

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Exchange Queen's

28 Oktober 2008 - 13 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: