Bye bye India - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Emma Rij - WaarBenJij.nu Bye bye India - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Emma Rij - WaarBenJij.nu

Bye bye India

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

12 Maart 2013 | Nepal, Pokhara

Onze tijd in India is alweer ten einde. Na Pushkar hebben we nog drie steden bezocht. Als eerste Jaipur, de stad van de olifanten. Die hebben we dus op straat kunnen bekijken. We zijn ook een avond naar een Bollywood film geweest. Eigenlijk wilden we naar een show, en onze driver zou dat wel even regelen. Ik voelde eigenlijk aan mijn water dat het gewoon een film zou worden, en inderdaad, we werden afgezet voor de bioscoop. Special 26 werd het. Super spannend, en schijnbaar ook heel grappig. Die grapjes konden wij er helaas niet uit halen, want de film was in het Hindi. De ster was duidelijk wel een celebrity, want sinds die film zien we hem steeds op billboards.
Na Jaipur gingen we naar Ranthambore national park, waar we een van onze hoogtepunten hebben beleefd: een tijger gespot! We zaten al een tijd te wachten op een plek waar volgens de gids een tijger lag te slapen en elk moment tevoorschijn kon komen. Net op het moment dat we de hoop eigenlijk al hadden opgegeven, gebeurde dat ook. Was echt heel vet!
De volgende dag gingen we meteen door naar een ander hoogtepuntje: de Taj Mahal. Net zo mooi en indrukwekkend als alle plaatjes doen geloven. Al was ik zelf ook een groot fan van de zogenaamde baby Taj, een stuk kleiner, maar nog meer bewerkt.
Onze laatste stop in India was Varanasi. De reis daar naartoe was al een avontuur op zich, want vanuit Agra pakten we een nachttrein. Het duurde even voor we de omroep berichten op het station begrepen, maar uiteindelijk konden we ze ontcijferen en belandden we in de juiste trein. Daar hadden we idee een bedje waar we met moeite in konden omdraaien, en de voeten bungelden een beetje over de rand, maar dat mocht de pret niet drukken.

Varanasi was eigenlijk een hoofdstuk op zich. Een hele andere wereld dan waar we tot dan toe waren geweest. Het hele leven draait om de rivier, de Ganges. De hele dag is het er een drukte van belang, mensen doen hun was, wassen zichzelf, vissen, varen, aan de oever worden talloze souvenirs verkocht, boottochtjes aangeboden, lopen zweverige toeristen rond en spitituele naakte mannetjes ingesmeerd met as zitten in tentjes, en dan worden er ook nog mensen gecremeerd. En iedere avond is er een ceremonie waar duizenden mensen op af komen. Het was dan ook duidelijk de vieste stad waar we zijn geweest, overal op straat wordt geplast, en dit keer niet eens alleen door mannen. Heel bijzondere stad dus, en het zal ons zeker bij blijven, maar laat ik het zo zeggen: je moet ervan houden.

Ondertussen zitten we al drie dagen in Nepal, in Pokhara, waar we genieten van de rust, de gezellige restaurantjes en cafeetjes, en ons mentaal voorbereiden op onze twaalf daagse trekking door de Himalaya naar Annapurna Basecamp. We vertrekken morgenochtend, dus bij het volgende bericht zijn we weer een hele ervaring rijker.

Liefs,
Emma

• 12 Maart 2013 - 14:29

G Unit:

Emzzzzz het klinkt geweldig! Wat een avonturen! En nu in Nepal....Wowowoww.. Je wordt nog eens een sportieve geyogaade zen-vrouw! hier vriest het uiteraard nog altijd dus je mist niks..whuhuhhh!! Geniet van de Himalayasss en take care! xxx Sophie

• 12 Maart 2013 - 14:33

Florien:

Mooi verhaal Em! Ben benieuwd hoe je reis door de Himalaya is verlopen. Keep us posted! Succes xxx

• 12 Maart 2013 - 16:05

Lau:

Emm jeetje wat een avonturen!!! Varanasi lijkt me echt gaaf! Lekker plassen in de rivier heel de dag!! En nu de Himalaya wooow! Ben heel benieuwd naar je volgende (sportieve) verhaal! Have funnnnn xxxx

• 13 Maart 2013 - 11:13

Liesbeth:

Hoi Em,

Leuk verslag weer. Ik vraag me nog wel af hoe de mensen om jullie heen zijn. Als ik terug denk aan Mali en hoe we door Segou liepen, is dat dan vergelijkbaar?
    Veel wandelplezier nu in Nepal en vergeet geen stuk zout uit te bikken!
    xx