Vancouver, I hope we'll meet again - Reisverslag uit Victoria, Canada van Emma Rij - WaarBenJij.nu Vancouver, I hope we'll meet again - Reisverslag uit Victoria, Canada van Emma Rij - WaarBenJij.nu

Vancouver, I hope we'll meet again

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

04 Januari 2012 | Canada, Victoria

Helaas is mijn Vancouver-avontuur alweer afgelopen. Althans, alweer.. ik ben er uiteindelijk geloof ik een week gebleven, wat iets langer was dan ik van tevoren in gedachten had, maar dat geeft niets. Het idee van 'geen plan' hebben, was immers juist dat ik langer kan blijven op plekken die ik leuk vind.
Na mijn aankomst in Vancouver ben ik dus even de buurt gaan verkennen, maar niet voor heel lang, want toen werd ik meteen geconfronteerd met de regen in West-Canada. Veel regen. Niet zozeer hard, maar vooral veel en erg lang. Maar gelukkig bestaan er bussen, en hebben de mensen die in Vancouver wonen allemaal een auto, dus die regen valt wel wat te omzeilen. Die avond ging Dave naar een 'potluck', wat een soort first-nation woord is (want je mag hier natuurlijk geen Indiaan meer zeggen) voor een etentje waarbij iedereen iets meeneemt. Dus daar ging ik ook maar mee naartoe. Veel te veel eten natuurlijk, maar erg gezellig moet ik zeggen. Leuke mensen, en er waren gitaars en een piano, en een aantal mensen die in een bandje spelen, dus konden we ook nog even genieten van een live muziekje.
De volgende dag ben ik dus inderdaad met sneeuwschoenen een bergwandeling gaan maken. Mocht iemand dat ooit nog eens van plan zijn, onderschat het niet! Het was ontzettend leuk om zo door de sneeuw te banjeren, maar toen we dichter bij de top van de berg kwamen, en het pad toch wel erg steil werd, vroeg ik me af en toe toch af waar ik aan begonnen was. Maar, dat werd gelukkig snel weer goedgemaakt. Niet door het mooie uitzicht, want door de wolken konden we maar een paar meter vooruit kijken, maar door het naar beneden glijden!
Verder heb ik de rest van de week de stad zelf verkend, ben ik naar het antropologie-museum geweest, en heb ik nog meer vrienden van Dave leren kennen. En dat was maar goed ook, want daar heb ik een leuke Oud&Nieuw avond aan over gehouden! Niet met oliebollen en vuurwerk, maar wel met veel mensen, muziek en aftellen om 12 uur.
Vancouver is trouwens echt een hele leuke stad, ik snap waarom mensen gemiddeld een miljoen neertellen om daar een huis te hebben. Je kan er echt alles doen wat je hartje begeert! Een leuke binnenstad, mooie haven, grote groene bossen midden in de stad, stranden en bergen op nauwelijks een uur rijden! En ik ben er vrij zeker van dat er in de zomer nog veel meer te doen is. Ik hoop dat ook dat ik nog een keer de mogelijkheid zal hebben om terug te komen als het iets mooier weer is.

Ik zit nu in een hostel in Victoria, waar ik vanochtend met de pont naartoe ben gekomen. Ik hoopte onderweg nog hier en daar een dier te zien, dolfijnen, zeehonden, walvissen, orka's... die schijnen hier allemaal te zitten. Maar helaas is er geen een het water uitgesprongen toen de boot langs kwam. Maar misschien kom ik nog iets tegen tijdens mijn weekje op Vancouver Island.

Voor nu in elk geval een heel gelukkig nieuwjaar allemaal!

  • 05 Januari 2012 - 17:53

    Iris:

    Happy New Year Emm!! Mooie avonturen weer, nog maar een paar weekjes en dan kan je alles weer live vertellen. Ik heb er zin in!! (jij waarschijnlijk iets minder :P) X

  • 12 Januari 2012 - 15:07

    Marit:

    Ems, het loopt inderdaad allemaal af! Leuke avonturen weer. Goed dat je het meldt over die sneeuwschoenen, was ik inderdaad nog van plan. Tot snel roomie! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik ga een computercursus geven aan de bestuursleden in het dorp (Kita), in de hoop zo de communicatie tussen Voorschoten en Kita (die hebben een stedenband) te verbeteren. Dan zouden andere ontwikkelingsprojecten ook makkelijker verlopen. En natuurlijk ook gewoon het leven in Mali meemaken, dat wordt mijn belangrijkste bezigheid :).

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 38595

Voorgaande reizen:

18 Februari 2013 - 14 Juni 2013

3 Musketiers in Azië

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Exchange Queen's

28 Oktober 2008 - 13 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: