Vancouver Island, mountainbikes en ski's - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Emma Rij - WaarBenJij.nu Vancouver Island, mountainbikes en ski's - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Emma Rij - WaarBenJij.nu

Vancouver Island, mountainbikes en ski's

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

12 Januari 2012 | Canada, Vancouver

En toen was ik weer in Vancouver. Morgenochtend vlieg ik namelijk weer terug naar Toronto. De afgelopen week was erg leuk. Ik heb niet zoveel van het eiland kunnen zien als ik had gehoopt, vooral wat regenwoud enzo betreft, aangezien je hier met het openbaar vervoer niet ver buiten de stad kan komen, maar het was zeker een leuke week.
De eerste paar dagen was ik in Victoria, wat een gezellige stad is, daar heb ik vooral door de stad gestruind en tijd doorgebracht in het museum (om te schuilen tegen de regen onder andere). Daarna ben ik naar een havenplaatsje gegaan dat Nanaimo heet. Daar was eigenlijk vrij weinig te doen, en zat ik in mijn eentje in een hostel. Vooral doordat het de hele dag door regende ben ik toen niet heel veel buiten geweest. Maar een dagje film kijken is ook niet verkeerd op zijn tijd.
De laatste plaats, waar ik zojuist vandaan kom, was Courtenay. Daar ben ik uiteindelijk langer gebleven dan ik voorzien had, maar het hostel waar ik verbleef was erg gezellig. Vol met jonge mensen die op Mount Washington werken als ski- of snowboardleraar. Eén dag ben ik samen met een jongen uit Australië die ook gewoon vakantie aan het houden was, gaan mountainbiken. We zijn samen naar een groot meer 10 km verderop gefietst, en van daar door de bossen weer teruggegaan. Dat was erg leuk, ook enigszins spannend af en toe. We zijn allebei ook flink hard onderuit gegaan door gladheid, maar dat kon de pret niet drukken.
En dan was er nog een ervaring, ik ben gaan skiën! Dat had ik natuurlijk nog nooit gedaan, maar één van de jongens in het hostel bood aan om het me te leren op zijn vrije dag. Ik heb natuurlijk helemaal niets bij me wat ook maar iets met skiën of sneeuw te maken heeft, dus werd er een outfit verzameld en stonden we 's ochtends langs de weg te wachten op een lift (er gaat namelijk alleen een bus naar de berg in het weekend). Maar Canadezen zijn erg vriendelijk en behulpzaam, en ze rijden bijna allemaal in gigantische auto's, dus lang hoefden we niet te wachten. Eenmaal aangekomen werden de ski's en schoenen geregeld, en konden we beginnen. En het was geweldig! Na één dag ben ik een groot fan! En volgens de expert deed ik het heel goed voor mijn eerste dag, ondanks dat ik ook wel een beetje door de sneeuw rolde hier en daar.
En nu bereid ik me dus voor op het volgende en laatste uitstapje van mijn reis: New York City!
Tot volgende week!

  • 13 Januari 2012 - 07:33

    Liesbeth:

    Is die beer echt?!

  • 13 Januari 2012 - 10:36

    Iris:

    Ziet er goed uit daar op die piste!! ;) Klinkt weer erg fantastisch allemaal. Veel plezier in NYC!! (jaloerss!:)) Vlieg je vanuit daar terug? Tot snel! Kus

  • 13 Januari 2012 - 10:58

    Nagila:

    Hey Em, t klinkt helemaal geweldig! Skieen, mountainbiken, films kijken ik krijg spontaan de reiskriebels weer terug! Binnenkort ook maar weer is n reisje boeken:p ik stel voor dat we in ons zeelandweekendje ook een mountainbiketochtje doen.. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Emma

Ik ga een computercursus geven aan de bestuursleden in het dorp (Kita), in de hoop zo de communicatie tussen Voorschoten en Kita (die hebben een stedenband) te verbeteren. Dan zouden andere ontwikkelingsprojecten ook makkelijker verlopen. En natuurlijk ook gewoon het leven in Mali meemaken, dat wordt mijn belangrijkste bezigheid :).

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 38653

Voorgaande reizen:

18 Februari 2013 - 14 Juni 2013

3 Musketiers in Azië

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Exchange Queen's

28 Oktober 2008 - 13 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: