New York, New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Emma Rij - WaarBenJij.nu New York, New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Emma Rij - WaarBenJij.nu

New York, New York

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

18 Januari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Terwijl de lichtjes van de stad langzaam uit het zicht verdwijnen, schrijf ik mijn laatste reisverslag van dit avontuur. Ik zit in de bus en begin net aan de 10 uur durende reis terug naar Toronto (als het weer tenminste meezit en niet alles ondergesneeuwd is, zoals op de heenweg). Ik heb net 4 dagen New York achter de rug, en ik moet zeggen, ik had geen betere manier kunnen bedenken om de afgelopen maanden af te sluiten.
Ik verbleef in een hostel in Brooklyn, en heb in de afgelopen dagen ongeveer het hele metronetwerk van Manhattan en half Brooklyn gezien. Maar dat is niet het enige, ik heb ook uren door de stad gelopen (met de nodige blaren en moeie voeten als gevolg, maar in dit geval neem ik die maar even voor lief), risotto gegeten in een restaurant in de wijk Hell's Kitchen -- als zo'n zelfverzekerd en interessant persoon die rustig een tijdschriftje leest terwijl ze van haar eten geniet, heb ik altijd al eens willen doen --, over de highline gelopen, het Guggenheim museum bezocht, op de zonsondergang gewacht op de 86e verdieping van het empire state building (het duurde in totaal welgeteld 57 seconde om daar te komen, verspreid over 2 liften), een bagel gegeten in het zonnetje in Bryant Park, de pont naar Staten Island genomen om langs het Vrijheidsbeeld te kunnen varen. In dit geval heb ik net als ongeveer alle andere toeristen ook zodra ik voet op Staten Island zette, de pont weer terug naar Manhatten genomen. Naar mijn idee kon ik mijn laatste uurtjes New York beter daar doorbrengen... En natuurlijk heb ik Grand Central Station bezocht, de Brooklyn Bridge overgestoken (in de regen helaas), door Central Park gelopen, mijn ogen uitgekeken naar de mooie appartementen in de Upper East Side, en een musical bekeken op Broadway: Chicago! En dat allemaal verspreid over 4 dagen en aan elkaar verbonden door eindeloos rondstruinen en om me heen kijken.
Het waren 4 heerlijke dagen, en lang niet genoeg om ook maar de helft te zien natuurlijk, dus, je raadt het al... dit tripje krijgt zeker een vervolg! Maar voor nu laat ik het hier even bij en ga ik me installeren voor de lange, lange terugreis, want na de bus komt na een korte pauze het vliegtuig. Tot over een paar dagen!!

  • 19 Januari 2012 - 06:58

    Florien:

    Emzie! Ik ben echt blij dat je weer terug bent morgen! Wat fijn dat je het zo leuk hebt gehad in New York!
    En trouwens, je hoeft niet te doen alsof je een zelfverzekerd en interessant persoon bent. Dat ben je al!

    Xxxxx tot snel!! Xxx

  • 19 Januari 2012 - 07:42

    Laura:

    ik meld me aan voor het vervolgtripje emm!! ik wil ook naar NY, klinkt geweldig! tot snel emmie!!! xXXXXXX

  • 19 Januari 2012 - 15:46

    Liesbeth:

    Ksn ik de volgende keer dan toch mee? Ik slik die pillen dan wel.

  • 19 Januari 2012 - 21:12

    Sabine:

    Schrijf mij ook maar in voor je volgende trip :P...

  • 20 Januari 2012 - 02:15

    Sanne:

    En mij hè?!!:) tot straks!! YEEAAAHH

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Emma

Ik ga een computercursus geven aan de bestuursleden in het dorp (Kita), in de hoop zo de communicatie tussen Voorschoten en Kita (die hebben een stedenband) te verbeteren. Dan zouden andere ontwikkelingsprojecten ook makkelijker verlopen. En natuurlijk ook gewoon het leven in Mali meemaken, dat wordt mijn belangrijkste bezigheid :).

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 38612

Voorgaande reizen:

18 Februari 2013 - 14 Juni 2013

3 Musketiers in Azië

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Exchange Queen's

28 Oktober 2008 - 13 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: