Eerste week in Canada - Reisverslag uit Kingston, Canada van Emma Rij - WaarBenJij.nu Eerste week in Canada - Reisverslag uit Kingston, Canada van Emma Rij - WaarBenJij.nu

Eerste week in Canada

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

12 September 2011 | Canada, Kingston

Hallo allemaal!

Ik ben inmiddels in Kingston gearriveerd en geïnstalleerd. Na een lange reis, die in totaal bijna 24 uur duurde, kwam ik aan op het busstation in Kingston. De busreis van Toronto naar Kingston heb ik samen met een Mexicaans meisje gemaakt, die toevallig dezelfde bus moest hebben en ook voor een uitwisseling naar Queen's ging. In de bus had ik via sms al contact gehad met mijn toekomstige huisbaas, die had geregeld dat haar man mij met de auto zou komen ophalen en bij het huis afzetten. Dat was wel enigszins een opluchting, want ik had geen idee hoe ik met het openbaar vervoer bij het huis of bij de universiteit kon komen. Toen ik hier aankwam, was het ongeveer 10 uur 's avonds, en één van mijn huisgenoten was toevallig thuis. Vincent, komt uit Toronto, heeft net zijn bachelor afgerond en begint nu aan een master om natuurkunde leraar te worden. Mijn andere twee huisgenoten leerde ik in de komende paar dagen kennen. Één komt uit India, maar studeert al jaren in Canada, hij is geloof ik ergens achterin de 20 (doet nu een PhD). En de ander is Mustafa, die is ook net klaar met zijn bachelor en loopt nu stage. Het zijn alledrie echte natuurwetenschappers, ik woon een beetje in een huis van nerds, maar ze zijn er trots op! Ze zijn trouwens wel ontzettend aardig. 's Avonds kijken we af en toe een film, en soms eten we samen.
De eerste dagen heb ik vooral veel rondgelopen om te zien waar ik nou eigenlijk woon. Het is een rustige buurt, relatief ver van de campus af, maar alles is hier dan ook redelijk klein. Als ik de bus neem, ben ik er binnen 10 minuten, maar lopend kost het toch wel een half uur. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een fiets. Vanavond ga ik kijken bij iemand die zijn fiets verkoopt, dus hopelijk wordt dat wat. De bussen rijden namelijk maar eens in het half uur, dus om op tijd te zijn moet ik vaak ruim van tevoren vertrekken. Vlakbij zit wel een klein winkelcentrum, waar een supermarkt zit (elke dinsdag 10% korting met mijn studentenkaart!!), en nog wat andere winkels.
Ik had me ingeschreven voor de introductieweek voor exchange en transfer studenten, die begon woensdag. Dat waren 4 dagen vol met allerlei activiteiten, van half 9 's ochtends tot 's avonds laat. We hebben rondgelopen over de campus (die trouwens echt groot is), en door het centrum. De tweede dag zijn we de hele dag naar een soort strandje aan Lake Ontario gegaan. Gelukkig was het die dag mooi weer, want de dag ervoor regende het de hele dag. De laatste twee dagen van de introductie hebben we allerlei spellen gedaan, een soort sportdag en een verfgevecht. Dat was echt super leuk! En 's avonds natuurlijk een feestje.
Deze week begint het wel wat serieuzer te worden. Ik heb vanochtend mijn eerste twee lessen gehad (al om half 9!). Ik denk wel dat ik leuke vakken heb gekozen. Dit was nog een simpele introductie, maar het zal nog wel wat moeilijker worden allemaal. Over 2 uur heb ik nog een les, en ik vul mijn tijd nu dus een beetje met jullie vertellen hoe mijn week is geweest en uitvinden welke boeken ik nodig heb. Gelukkig heb ik al wat tweedehands gevonden, dan hou ik wat meer geld over voor leuke dingen ;)
Voorlopig was dit het, maar ik houd jullie op de hoogte als ik nog meer te vertellen heb! Doeii

  • 12 September 2011 - 20:33

    Sabine:

    Hehe, eindelijk laat je wat van je horen :P. Tof em! Ben blij dat je het leuk hebt! Dikke kus

  • 13 September 2011 - 15:51

    Liesbeth:

    mooi verslag em! benieuwd hoe het dit keer met je waarbenjijnu gaat.
    veel plezier en studeer ze. eigenlijk ben jij toch ook een beetje een nerd!

  • 13 September 2011 - 16:09

    Nagila:

    Superleuk em ben blij dat je je draai een beetje gevonden hebt! En laten we eerlijk zijn...nerds zijn vaak de leukste jongens om mee om te gaan;) enjoyyy! Xx

  • 13 September 2011 - 21:49

    Sjo:

    Eeeem wat leuk!!! :) Ik ben blij dat je het naar je zin hebt! En gezel een huis met nerds! :) Hou ons op de hoogte he! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik ga een computercursus geven aan de bestuursleden in het dorp (Kita), in de hoop zo de communicatie tussen Voorschoten en Kita (die hebben een stedenband) te verbeteren. Dan zouden andere ontwikkelingsprojecten ook makkelijker verlopen. En natuurlijk ook gewoon het leven in Mali meemaken, dat wordt mijn belangrijkste bezigheid :).

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 38599

Voorgaande reizen:

18 Februari 2013 - 14 Juni 2013

3 Musketiers in Azië

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Exchange Queen's

28 Oktober 2008 - 13 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: