Studeren, sporten en blauwe plekken - Reisverslag uit Kingston, Canada van Emma Rij - WaarBenJij.nu Studeren, sporten en blauwe plekken - Reisverslag uit Kingston, Canada van Emma Rij - WaarBenJij.nu

Studeren, sporten en blauwe plekken

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

24 September 2011 | Canada, Kingston

Weekend! De tweede week is alweer voorbij. En ik moet zeggen dat ik de goede vakken heb uitgekozen. Na de eerste week heb ik één van mijn 5 vakken geruild, want het werd me allemaal een beetje te zweverig en intens... Het was een vak over racisme, en er werd de hele tijd op gehamerd dat we hier als blanken niet in ons 'eigen' land waren, maar dat we dit hebben gestolen, dat moet je je bij alles realiseren! Gelukkig heb ik dat dus kunnen omruilen, en al met al ben ik uiteindelijk erg tevreden. Tot nu toe heb ik het idee dat het me allemaal wat minder werk zal kosten dan thuis (minder essays, presentaties en al dat soort dingen), wat natuurlijk erg goed uitkomt. Maar ik heb nog steeds maar twee weken gehad, en heb toch al twee kleine toetsen volgende week, dus misschien valt dat toch nog wel tegen. Ik heb me trouwens nog iets anders gerealiseerd. Mijn semester hier is echt super kort, het duurt maar 12 weken! 2 December zijn mijn lessen alweer afgelopen, wat echt absurd is. Vandaar dat ik denk dat ik binnenkort toch wel wat harder moet gaan werken. Al ben ik al best goed bezig, vind ik zelf. Ik heb zelfs al tussen mijn lessen door in de bibliotheek gewerkt! (Dat doe ik bijna nooit...)
Maar genoeg over school even, want ik heb hier en daar ook nog wel iets anders gedaan. Ik heb namelijk besloten dat het wel weer eens tijd is om iets aan sport te doen. Nou is er toevallig een grote sportschool op de campus, waarvan het gebruik en een aantal groepslessen bij de prijs van mijn studie zitten inbegrepen. Leek me dus een goed idee om daar dan maar gebruik van te maken. Ik ben natuurlijk niet echt een sportschool-persoon (zoals de meesten van jullie wel zullen weten...), maar ik heb ontdekt dat je in het zwembad ook aquarobics kan doen! Dan denkt iedereen natuurlijk meteen dat dat voor oudere dames is, maar dat valt ontzettend mee! Ik heb het de afgelopen week twee keer gedaan, en het was erg leuk. Inderdaad warener alleen maar vrouwen in het zwembad te vinden, maar het grootste deel bestond gewoon uit studenten. Dus ik ben van plan om dat vol te houden.
Er was ook nog een andere onderneming waarvoor ik mijn best heb gedaan om het door te zetten, maar dat mocht helaas niet baten. Er bestaat hier een sport 'innertube waterpolo'. Het is in principe gewoon waterpolo, alleen dan voor luie mensen (ik denk tenminste dat het daarop neer komt). In plaats van te zwemmen, zit je namelijk in een zwemband! Dat leek mij en een paar anderen best wel grappig, dus wilden we een team vormen zodat we ons konden opgeven. Helaas hebben we niet genoeg mensen gevonden die het ook wilden uitproberen, dus dat gaat niet door.
Iets anders dat ik wilde uitproberen, was de Queen's Dance Club. In eerste instantie wilde ik afgelopen maandag al meedoen met een les, maar het regende nogal hard op dat moment, dus heb ik daarvan afgezien. Gelukkig was er donderdag een herkansing, en ben ik daar wel naartoe gesleept. Daar heb ik me dus ook voor ingeschreven, en nu ga ik voor het eerst in een paar jaar weer dansen. :)
Vorige week donderdag ben ik ook uitgeweest. Die avond was er een 'meet and greet' met Exchange Buddies, als exchange student word je dan gekoppeld aan een student van Queen's, en het komende semester worden er dan wat activiteiten georganiseerd. Mijn Exchange Buddy is een Canadees meisje, heel enthousiast en erg grappig. Haar broer was studeerde vorig jaar in Amsterdam, dus zij vond het geweldig dat ik Nederlands ben. Die avond had zij afgesproken met haar vriendinnen uit te gaan, naar een bar waar donderdag Karaoke-avond is, en toevallig had ik datzelfde plan gemaakt met een meisje dat ik ken van de introweek. Uiteindelijk zijn we met zijn allen gegaan, wat erg gezellig was.
Gisteravond zou ik eigenlijk uitgaan met mijn huisgenoten, maar daar hebben we vanaf gezien. Vanwege het weer en ieders gezondheid... ik ben de afgelopen dagen namelijk een beetje ziek en dreig de anderen aan te steken. Maar dat ik vast binnenkort wel weer over.
Oh, er is nog één ding dat ik wilde vertellen. Vorig weekend ben ik een dag gaan kanoën op Lake Ontario, het meer waar Kingston (en de universiteit) aan ligt. Dat werd georganiseerd door de Outdoors Club. We hebben een paar uur rondgedobberd op het meer en over een klein eilandje rondgebanjerd. Was een leuke dag die alleen wel wat sporen heeft nagelaten. We moesten de kano's namelijk zelf naar het meer dragen, wat leidde tot een paar dagen flinke spierpijn en een arm die nog steeds onder de blauwe plekken zit... Oeps! Maar het was erg leuk, dus geen spijt. Tot snel!!

  • 24 September 2011 - 18:33

    Dushi Tanaka:

    Ems!!! Wat leuk dat je ook reisverslagen hebt! Ik wist dat helemaal niet. Echt leuk om te lezen waar je allemaal mee bezig bent. Wat goed van je dat je al in de bieb bent geweest!
    En ik moest wel lachen hoor-aquarobics! :P Maar echt goed van je dat je aan het sporten bent! (I could learn from that). Ik ben erg trots hoor, al die nieuwe initiatives van je ;)
    Heb je leuke huisgenoten? Zou vast wel als jullie al van plan zijn om samen uit te gaan maar what kind of people are they?
    Ben echt blij om te horen dat het goed gaat daar in Canada. Get well soon! xx

  • 07 Oktober 2011 - 21:27

    Ton:

    Ik heb je via Merel gevonden. Ik heb nog een goede sport-tip als ik het zo allemaal lees: onderwaterbadminton. Je gebruikt er alle spieren bij en werkt permanent aan je longinhoud. Altijd handig. Verder stel ik voor dat ze een dak op de Queen's Dance Club doen, want het zal nog wel vaker regenen en sneeuwen daar. Heb je al een dikke winterjas?

  • 14 Oktober 2011 - 07:58

    Florientje:

    Hahaha! Onderwaterbadminton... :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik ga een computercursus geven aan de bestuursleden in het dorp (Kita), in de hoop zo de communicatie tussen Voorschoten en Kita (die hebben een stedenband) te verbeteren. Dan zouden andere ontwikkelingsprojecten ook makkelijker verlopen. En natuurlijk ook gewoon het leven in Mali meemaken, dat wordt mijn belangrijkste bezigheid :).

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 38654

Voorgaande reizen:

18 Februari 2013 - 14 Juni 2013

3 Musketiers in Azië

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Exchange Queen's

28 Oktober 2008 - 13 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: