Paintparty, Halloween en Ottawa - Reisverslag uit Kingston, Canada van Emma Rij - WaarBenJij.nu Paintparty, Halloween en Ottawa - Reisverslag uit Kingston, Canada van Emma Rij - WaarBenJij.nu

Paintparty, Halloween en Ottawa

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

17 November 2011 | Canada, Kingston

Aangezien het ondertussen alweer een aardig tijdje geleden is dat ik jullie een update heb gegeven over mijn leven in Kingston, zal ik proberen wat van de highlights te vertellen. Na mijn Thanksgiving tripje heb ik eerst vooral een aanzienlijk aantal uren doorgebracht in de bibliotheek, vanwege midterm examens. Iedereen heeft dan natuurlijk in dezelfde periode het idee om iedere middag en avond in de UB te leren, dus komt het met enige regelmaat voor dat je een rondje door het hele gebouw moet lopen voor je eindelijk een leeg plekje aan een tafel hebt gevonden, waar dan ook nog eens een lege stoel bij staat (want om de één of andere reden zie ik altijd wel plek aan een tafel, maar is de stoel die erbij hoort, verdwenen...). Gelukkig heb ik daar iets op gevonden. Er zijn namelijk minstens 3 bibliotheken, waarvan er één voor Health Science studenten is, en die zit toevallig in het gebouw waar ik een groot deel van mijn lessen heb. Komt goed uit dus. Wat nog beter is: er is áltijd plek! Altijd alle ruimte, en meestal zit ik in mijn eentje aan een 4-persoons tafel. Wel een beetje als een loner natuurlijk, maar gelukkig was de reden om naar de bibliotheek te gaan in de eerste plaats al om te leren, en dat kan ik toch beter in mijn eentje.
Tussen het leren door was er natuurlijk nog wel tijd om af en toe naar een feestje te gaan, waarvan er één met stip op nummer 1 staat. Een PaintParty! Waarschijnlijk is dat precies wat je je erbij voorstelt, allemaal mensen in een discotheek, muziek, dansen en verf. Veel verf, waar heerlijk mee gegooid mag worden. Het was geweldig! Ik had zelf nog nooit echt van het concept paintparty gehoord voor ik naar Canada kwam, maar in de introweek had ik al een voorproefje gekregen. Toen waren er daarentegen nog wel wat regels, zoals dat er geen verf in gezichten gesmeerd mocht worden. Bij dit tweede feestje waren die regels er niet, en ik heb dan ook midden in de nacht een behoorlijk tijdje onder de douche gestaan om alle roze en paarse verf van me af te krijgen. Met als gevolg een paarse badkuip de volgende ochtend, maar ik vond het een beetje te veel van het goede om me daar ook al 's nachts over te ontfermen. Op dat feestje werd ook het beeld dat ik ondertussen van Canadese studenten heb behoorlijk aangedikt. Overal werden t-shirts uitgetrokken, meisjes zijn over het algemeen sowieso al schaars gekleed (ik heb geloof ik een onderbroek of 3 onder een rokje uit zien komen die avond), en ze denken allemaal dat ze in één of andere hiphop/RnB clip dansen. Daar keek ik in eerste instantie nogal van op (oke, misschien werd ik er zelfs enigszins ongemakkelijk van), maar daar ben ik ook al wel aan gewend geraakt. En ik ben erachter dat er ook wel plekken zijn waar het allemaal iets minder over de top is.
Een andere avond die de moeite waard was, was Halloween. Althans, Halloween zelf was ook leuk, aangezien ik in een buurt woon waar hier en daar ook nog wel wat kinderen wonen, dus er kwamen er zelfs een paar verkleed langs voor Trick or Treat! Maar Halloween wordt hier uitgebreid gevierd, ik geloof dat het bij elkaar bijna een week heeft geduurd. Iedereen heeft dus een aantal avonden om verkleed naar feestjes te gaan. Daar heb ik zelf ook maar aan meegedaan, en heb een enigszins simpele, maar vergeleken met de Canadezen wel Halloween-waardige cowgirl outfit bij elkaar geraapt. Gelukkig zit er twee straten verderop een speciale Halloween-winkel, dus dat kwam goed uit. Tenminste, die zat er, want toen ik er op 1 November langs liep, waren alle versiering en verkleedkleren alweer verdwenen en was er alleen nog een leeg pand over. Ik heb zo'n vermoeden dat daar misschien één dezer dagen een kerstwinkel verschijnt, aangezien overal de versieringen al opgehangen worden en kerstliedjes worden gedraaid.
Afgelopen weekend ben ik nog een dagje naar Ottawa geweest. Dat was een enigszins impulsieve actie, omdat een meisje bedacht dat ze waarschijnlijk de enige exchange student zou zijn die nog steeds niet in de hoofdstad was geweest, en toen ben ik maar met haar meegegaan. Hoewel mijn huisgenoten me alledrie uitgebreid hadden gewaarschuwd dat er in Ottawa niets te beleven valt en dat het een saaie stad is, vond ik dat ontzettend meevallen. We waren er alleen overdag (de bus vertrok maar liefst om 6 uur 's ochtends!) dus van het uitgaansleven heb ik niets meegekregen, maar de sfeer in de stad leek erg leuk. We hebben de hele dag een beetje rondgelopen, een rondleiding gehad door het parlementsgebouw, wat overigens een heel mooi gebouw is, en op de valreep nog wat winkels bekeken. Oh, en één van de dingen die mensen mij verteld hebben te moeten doen terwijl ik in Canada ben, kan ik ook weer afstrepen. Het gaat hier om: een beavertail eten. Een beverstaart dus, wat neerkomt op een soort gefrituurd deeg wat ze dan een beetje versieren met lekkere dingen, in mijn geval met Maplebutter, want ik ben er ook achter gekomen dat ik een groot fan ben van alles wat Maple syrup smaak heeft. Het was in ieder geval erg leuk om weer even in een andere stad te zijn. En ik kijk dan ook erg uit naar morgen, want dan ga ik voor het weekend naar Montréal. Maar daar horen jullie daarna wel weer over.

  • 18 November 2011 - 09:29

    Florientje:

    Hoi Emziepemzie! Leuk dat je weer eens wat van je laat horen! Zullen we morgen even skypen? Pepijn viert haar verjaardag dan en ik denk dat ik me ergens in de avond wel even terug wil trekken voor een goed gesprek. :) Ik hoor t van je! xxx van je zus

  • 18 November 2011 - 11:39

    Liesbeth:

    dank je wel voor je verslag!:)

  • 19 November 2011 - 12:59

    Nagila:

    Superleuk emmer, geniet ervan!! ;) ben benieuwd naar montreal.. en ja maple syrup jammmmm hebben ze in aussie ook:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Ik ga een computercursus geven aan de bestuursleden in het dorp (Kita), in de hoop zo de communicatie tussen Voorschoten en Kita (die hebben een stedenband) te verbeteren. Dan zouden andere ontwikkelingsprojecten ook makkelijker verlopen. En natuurlijk ook gewoon het leven in Mali meemaken, dat wordt mijn belangrijkste bezigheid :).

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 38673

Voorgaande reizen:

18 Februari 2013 - 14 Juni 2013

3 Musketiers in Azië

01 September 2011 - 20 Januari 2012

Exchange Queen's

28 Oktober 2008 - 13 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: